Badacsonyi gyalogtúra – GINOP 6.2.3

2019.06.03-án osztálytársaimmal az iskola által szervezett gyalogtúrán vettünk részt.
Általános iskolás koromban is jártam már a környéken osztálykiránduláson, és egyszer a családommal is. Szép emlékeim miatt is szívesen vettem részt ezen a túrán. A kirándulás napján az Apáczai előtti parkolóból indultunk a megbeszéltek szerint,és busszal utaztuk Badacsonytördemicre.

Már a túra kezdetén megtapasztaltuk, hogy nem lesz könnyű legyalogolni a távot, mert rögtön az elején egy meredek szakasz várt ránk. Nagyjából a társaság felének okozott ez problémát, de ösztönzéssel segítettük egymást az előrehaladásban.  A nagy erőfeszítésért cserébe nagyszerű kilátásban lehetett részünk. Nem mindenkinek volt hozzá ereje, hogy a Kisfaludy-kilátóba is felmásszon, de azért a többség mégis megtette.

Egy nagyobb csapat azokból, akik jobban bírták, előre sietett, négyen középen haladtunk, a többiek egészen lemaradtak. Bíztunk benne, hogy jó irányba megyünk, volt térképünk, de inkább a turistajelzéseket figyeltük. Voltak olyanok, akik megcsúsztak vagy elbotlottak a köves talajon, de komolyabb bajuk nem történt.
Káptalantótiban végre buszra ültünk. Sajnos a járműben nagyon meleg volt. Balatongyörökön pihentünk egy kicsit, páran a vízben sétáltak, a mások inkább napoztak a parton. Ezután már éhesek voltunk, úgyhogy a keszthelyi McDonald’s felé vettük az irányt.

Másnap mindenki csodálkozott, hogy nem lett izomláza a megerőltető túra után.
Tetszett, hogy sokat beszélgettünk egymással, megnyugtató volt környezet, jó volt a hangulat. Hasonló osztálykirándulásra máskor is szívesen elmennék.